Sposób na biznes – butik internetowy

El Clasico już w Sobote
Październik 21, 2014
.Plan na biznes: Swoja kwiaciarnia.
Październik 28, 2014

Sieć internetowa rozwija się na terenie Rzeczpospolitej w dynamicznym tempie. Powstają świeże serwisy i sklepy via Internet. Jeszcze do niedawna nie wyróżniający się polski nabywca wrogo podchodził do okazji dokonywania zakupów przez Internet. Obecnie jest jednak inaczej. Czy więc uruchomienie prywatnego sklepu online będzie doskonałym sposobem na zrobienie biznesu?
Sytuacja w branży

Pomiar eCommerce Poland 2013 sporządzony przez firmę Dotcom River wykazało, iż rodzima platforma handlu internetowego kształtuje się w ekspresowym tempie. Raport pokazuje aktualne trendy rynkowe także sytuację ekonomiczną sklepów i internetowych na terenie kraju. Już od kilku lat opowiada się o rozkwicie sektora online, który rozrasta się o blisko 2030 proc. rocznie. Aktualnie jego wartość szacowana jest na dwadzieścia sześć mld PLN. Każdego dnia w Polsce tworzy się od kilku do nawet kilkudziesięciu sklepów online. Wynik badań firmy Deloitte pt. „A wave of digital change. Trends and digital Einnowation 2013” wykazał, że w kraju otwarto w dwa tysiące trzynastym roku prawie 15 tysięcy. sklepów online.

Konkurencja na rynku jest spora, ale posiadając wiedzę, w jaki sposób otworzyć sklep i jak nim zarządzać online, można odnieść sukces. Bezapelacyjnie większość nowo powstających platform sprzedażowych online nie przetrwa 1 roku działalności. Przyczyną tego stanu rzeczy jest to, iż właściciele esklepów uważają prywatny biznes jako najlepszy. Nie zajmują się nim w taki sposób, jak powinni, stąd więc nie są w stanie przyciągnąć do niego klientów także wypozycjonować go w branży własnej działalności.

Teraz, powinno się sobie uświadomić już na etapie koncepcji biznesu internetowego, iż sklep internetowy nie może być hobbystyczną witryną online. Powinno się zająć kompleksowo i poświęcać mu maksimum czasu. Zarządzając nim wyłącznie po godzinach pracy etatowej najprawdopodobniej biznes ekspresowo okaże się nieefektowny. Warto poza tym przygotować się na to, że platforma sprzedażowa via Internet nie wygeneruje zysków w krótkim czasie.
Jak powinno się zacząć?

Jeśli poszukujemy pomysłu na biznes także stwierdzimy, że chcemy tworzyć sklep online powinniśmy mieć świadomość, w jakiej branży ma on funkcjonować. Wtedy będzie też można wykonać całościową analizę branży, skontrolować siłę oraz skalę oddziaływania konkurencji, zastanowić się nad mocnymi oraz słabymi stronami butiku i możliwościami i zagrożeniami, które zdarzają się w branży. Badania SWOT czyli możliwości i zagrożeń, mocnych oraz słabych stron, da uzyskanie odpowiedzi na pytanie, jaką strategię pracy przyjąć, aby zwielokrotniać posiadane szanse branżowe dodatkowo wzmacniać mocne strony przedsiębiorstwa.

Jedynie konkluzja, iż będziemy sprzedawać w naszym sklepie internetowym rowery, kosmetyki czy sprzęt RTV nie jest wystarczające dla uruchomienia doskonale działającego sklepu, z dobrymi szansami rozwijania się.

Produkt dystrybuowany w shopie powinien zaciekawić przyszłych konsumentów. Doskonały towar, którego specyfikacja będzie adekwatna do ceny, stanie się świetnym atutem nowo otwieranego sklepu internetowego. Mamy okazje dystrybuować nawet taki sam towar, co konkurenci na rynku, ale jeśli będziemy w stanie zagwarantować korzystniejszą cenę, prawidłowo go opiszemy oraz w nietypowy sposób zaprezentujemy, mamy okazje zyskać partnerów biznesowych. Atutem e-sklepu może być niedroga lub za free wysyłka. Klientom zależy również oraz na tym, ażeby dystrybuowane produkty dostać w jak najkrótszym czasie. Powiadamiając nabywców o każdym etapie realizowania wysyłki – przyjęciu zamówienia, zapakowaniu paczki, nadaniu paczki itp., pozyskujemy ich lojalność i zainteresowanie. Im doskonalszą jakość obsługi klienta będziemy mogli zaoferować, tym szybciej zdobędziemy stałych kupujących. Kontakt z potencjalnym klientem powinien być błyskawiczny i konkretny, tworzący zaufanie. Powinniśmy dostarczać kupującym odpowiedzi na wszelkie pytania, w sposób odpowiedni oraz przejrzysty. Nie powinno się przy tym zapominać o obsłudze posprzedażowej kupujący – serwisie oraz gwarancji.
Oprogramowanie butiku także rejestracja działalności

E-sklep musi posiadać atrakcyjną, ale w miarę prostą grafikę, której główną osią staną się czytelne karty produktów. Powinien on być wyposażony w intuicyjną nawigację, wyszukiwarkę także prosty i funkcjonalny formularz kontaktowy albo chat w czasie rzeczywistym z operatorem sprzedaży. Oprogramowanie esklepu powinno się powierzyć rzetelnej agencji, dodatkowo i wtedy, gdy kupujemy przygotowany system sklepowy lub korzystamy z oprogramowania open source, które jednak i tak powinno być dopasowane do wymagań konkretnych partnerów biznesowych.

Mając silnik sklepu online i jego szatę graficzną, mamy sposobność przystąpić do pozyskiwania dostawców towarów, jakie będą rozprowadzane w sklepie. Warto nawiązać współpracę z hurtowniami albo od razu z producentami, co pozwala na pozyskanie odpowiedniej ceny na towary. Warto je wprowadzić do sklepu, przyporządkowując odpowiednim kategoriom oraz tworząc niepowtarzalne opisy, które dalej pomogą w pozycjonowaniu platformy sprzedażowej pod właściwe frazy kluczowe.

Zaleca się poza tym zawrzeć umowy z operatorami pocztowymi, którzy będą dostarczać nasze przesyłki do kontrahentów biznesowych. Kwestią formalną jest zarejestrowanie działalności gospodarczej w CEIDG.
Pozycjonowanie i reklama sklepu

Rozplanowanie strategii marketingowej dla platformy sprzedażowej jest przydatne w jego owocnej promocji. W pierwszej kolejności warto zadbać o pozycjonowanie strony na sprecyzowane słowa kluczowe w wyszukiwarce. Nie powinny frazy być nazbyt ogólnikowe, np. perfumy, telewizory, albo ubranka dla maluchów, ponieważ ciężko je wypromować oraz uzyskać pożądane efekty w krótkim czasie. Lepiej w pierwszej kolejności wypozycjonować słowa kluczowe bardziej szczegółowe lub lokalne, gdy chcielibyśmy prowadzić działalność również w postaci typowej sprzedaży.

Koszty prac marketingowych powinny stanowić integralny element kosztorysu całego przedsięwzięcia biznesowego. W sytuacji, gdy za pomocą prac marketingowych, zwłaszcza w Internecie, nie będziemy w stanie przyciągnąć do siebie klientów, okażą się one bezskuteczne i sklep upadnie.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *