Polska znowu na szarym końcu

Spore zmiany w polityce pieniężnej
Październik 21, 2014
Polacy wyprodukowali pojazd który pokonuje 100km za 9 groszy!
Październik 21, 2014

Wielkie globalne koncerny notorycznie traktują nas jak Trzeci Świat. Premiery telefonów, filmów czy płyt są u nas spowolnione, natomiast ich ceny większe niżeli na Zachodzie.

Chociaż iPhone 6 jest w sklepach wybranych krajów od ponad miesiąca, nadal nie wiadomo, gdy dotrze do Polski. Polityka jego wytwórcy – spółki Apple – jest dobrym przykładem rozważnego stosunku do Polski dużych globalnych koncernów technologicznych i z show-biznesu. Te wielkie marki sprzedają w Polsce swoje produkty nie tylko później, lecz i drożej. Ceny ubrań tej samej firmy, gadżetów internetowych oraz kosmetyków w Polsce są wyższe nawet o kilkadziesiąt procent niżeli w bogatych państwach. W STANACH elektronikę z wysokiej i średniej półki można kupić taniej o 35 proc. aniżeli u nas, a ubrania nawet o 55 proc. W Niemczech gry i zabawki są tańsze o połowę, podobnie odzież.

Pomimo 38 mln możliwych klientów nie jesteśmy rynkiem priorytetowym – czytaj więcej.U nas bywają również znacząco opóźnione premiery filmów, płyt, nowości technologicznych. Pewne firmy zachodnie nie handlują w Polsce w ogóle. Amazon, największy multimedialny sprzedawca globu, uruchomił już w Polsce pierwszy z trzech magazynów logistycznych. Ale są one budowane z myślą o przygotowywaniu dostaw na zagraniczne rynki, z niemieckim na czele, ponieważ nie ma mowy o początku polskiego e-sklepu.

– Powód jest oczywisty. Jesteśmy dużym krajem, lecz niezbyt zamożnym. Lokalny klient per capita płaci znacznie mniej niż jego odpowiednik na Zachodzie – mówi Jarosław Kosiński, partner w OC&C Strategy Consultants.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *