.Plan na biznes: Swoja kwiaciarnia.

Sposób na biznes – butik internetowy
Październik 28, 2014
Coraz tańsze paliwo w sprzedaży
Październik 28, 2014

Mając zmysł artystyczny i smykałkę biznesmena, można połączyć fajne z użytecznym także otworzyć firmę trudniącą się artystycznymi działaniami. Zalicza się do takowej dziedziny działalności m.in. firmy florystyczne, pospolicie określane standardowo kwiaciarniami.

Mając zamiar prowadzić kwiaciarnię nie trzeba skończyć profesjonalnych kursów, bo można w takim celu zatrudnić pracowników. Ale, zdecydowanie mniej problemowo będzie prowadzić taki biznes bez partnera, z tego powodu, że w zakresie jednoosobowej działalności gospodarczej jej koszty będą znacznie niższe, niż w odniesieniu do biznesu, w której zatrudnia się pracowników. Kursy florystyczne trwają co najwyżej kilka miesięcy i nie kosztują zbyt sporo – około 1000 i 1500 zł za cały kurs. Jak założyć własną kwiaciarnię?
Czy będzie to opłacalne?

Kwiaciarnie są w każdym, także bardzo małym miasteczku. Zapotrzebowanie na prace florystyczne nie zmniejsza się, co powoduje, że można pomyśleć o rozwoju biznesu w tej branży działalności gospodarczej. Jeśli mamy zamiar uruchomić kwiaciarnię w odpowiedniej lokalizacji, testujemy, czy w naszym bliskim sąsiedztwie nie ma konkurencji. Jeśli tak, to warto przeanalizować, czy w konkretnej okolicy jest odpowiednio sporo potencjalnych kupujących, by móc powalczyć o miejsce dla własnej działalności florystycznej.

Niezwykle dobrze prosperują kwiaciarnie zlokalizowane blisko kościołów oraz cmentarzy, szpitali, dworców PKS oraz PKP i w pobliży lotnisk. W takowych lokalizacjach najczęściej kupuje się artykuły kwiatowe. Niemniej, można znacznie zmaksymalizować pułap swojej oferty, wykonujący dekoracje kwiatowe z dowozem do klienta. Kolejnym pomysłem biznesowym na powiększenie liczby kanałów obsługi klienta, jest gwarantowanie usług tzw. poczty kwiatowej. Kupujący mógłby kupować kwiaty telefonicznie albo na stronie internetowej, a kwiaciarnia przesyłałaby je pod wskazany adres. Te usługi nie są jeszcze nazbyt popularne w Polsce, a kwiaciarnie oferujące je w sieci via Internet posiadają często zawyżone ceny. Lokalna kwiaciarnia, obsługująca jedynie wybrany region, może obniżyć ceny takowych usług także zdobyć dzięki temu pokaźniejszą liczbę nabywców.
Jak zacząć?

Rozkręcenie kwiaciarni nie jest nazbyt skomplikowane. Niewątpliwie, będzie trzeba wpisać swoją działalność gospodarczą oraz zlokalizować miejsce na stacjonarną kwiaciarnię. Następnie można pomyśleć o powierzeniu budowy strony internetowej, na kształt prostego sklepu internetowego, w którym będzie można zamawiać kwiaty. Strona online pozwoli nam również na to, by pokazać przyszłym kupującym nasze wcześniejsze wyroby, np. ozdabianie kościołów, dekoracje na sale weselne czy bukiety weselne. Dzięki temu klient błyskawicznie będzie mógł zweryfikować, czy skorzystać z oferty takiej kwiaciarni.

Wynajęcie siedziby na kwiaciarnię to ważny etap uruchamiania takiej działalności. W kwiaciarni powinny być zapewnione właściwe warunki termiczne oraz wilgotnościowe. Zaleca się więc wybrać lokal, w którym będzie można zainstalować klimatyzację, albo taki, który już ją ma. Dzięki obniżonej temperaturze kwiaty będą dłużej świeże.

Trudnością dla początkującej kwiaciarni będzie sprawa dostarczania świeżych kwiatów. Najtaniej będzie zaopatrzeniem zająć się samodzielnie, choć warto wiedzieć, iż wiąże się to z koniecznością wyjazdów kilka razy w tygodni na giełdy kwiatowe albo bezpośrednio do hodowców kwiatów. Dzięki temu jednak wybierzemy te kwiaty, które nam się podobają oraz które widać, iż zostały świeżo ścięte.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *