Pokrzywka alergiczna i przyczyny zachorowań na atopowe zapalenie skóry
Kwiecień 2, 2016
Fabryka smyczy – użyteczne drobiazgi dla każdego
Kwiecień 26, 2016
10-wyciskarka-do-soku-cookandloveMózg to narząd nieoceniony. Ta wilgotna, pofałdowana masa komórek odpowiedzialna jest za 
wszystko. Uczucia, emocje, gospodarka hormonalna, nastrój, poranne wstawanie itd. Dlatego warto 
inwestować w nią najlepiej. 
 Gdy mózgowi brak energii, wysyła on sygnał do żołądka, który powoduje, że odczuwamy głód. 
Nasze zachcianki na np. hamburgera, frytki są tworzone w samym mózgu. Jednak wiadomo, że 
żywienie się fast-foodami nie jest dobre ani dla nas, ani dla naszego mózgu. By nasza szara masa 
funkcjonowała dobrze, potrzebuje przede wszystkim glukozy. 
Glukoza to cukier prosty, mający na celu napędzanie mózgu do pracy. Niestety nasz narząd nie ma 
zdolności robienia wielkich rezerw, na wypadek niedostatku, dlatego potrzebuje ciągłej (lub 
systematycznej) dawki paliwa. Otóż niski poziom glukozy we krwi powoduje, że mamy problemy z 
koncentracją czy pamięcią. 
By nasz mózg mógł być wydajny przez dłuższy czasu, potrzebuje węglowodanów złożonych. 
Zamiast zajadać się węglowodanami prostymi typu pączki, czekolada, cukierki, warto sięgnąć po 
coś bardziej pożywnego. Owoce, warzywa, orzechy, nasiona i ziarna, czyli węglowodany złożone, 
powodują, że spowolniony jest proces rozbijania ich na cukry. To powoduje wolniejsze uwalnianie 
się glukozy, co wpływa na dłuższy okres dostarczania energii do mózgu. 
Poza glukozą ważne są również: białka, tłuszcze, żelazo i przeciwutleniacze. Białko, czyli składnik 
budulcowy, zawarty jest przede wszystkim w jogurtach (najlepiej nisko-tłuszczowe) czy jajkach. 
Warto jeść pożywne śniadanie ze sporą dawką białka, które pobudzi mózg do pracy. Tłuszcz, jakich 
mózg potrzebuje to omega-3, zawarte w rybach: łososiu, tuńczyku itd. Żelazo, którego rolą jest 
transportowanie tlenu do mózgu, możemy znaleźć w czerwonym mięsie i witaminach, które 
znajdziesz np. w pysznych świeżo wyciskanych sokach – moja ulubiona strona. 
 
Najpopularniejszym przeciwutleniaczem jest czekolada, jednak warto spożywać te najciemniejszą.
W swojej diecie należy unikać kofeiny, tłuszczów trans i alkoholu. W małych dawkach nikomu to 
nie zaszkodzi, jednak gdy będziemy przyjmować szkodliwe składniki przez dłuższy czas, możemy 
zauważyć spadek koncentracji, otępienie. A to wpływa na nasza prace, życie osobiste. Po co więc 
świadomie sobie utrudniać życie? Lepiej zwrócić uwagę na dietę, dla własnego dobra. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się